آموزش تهیه شیک ترین کیک تولد

يکشنبه 19 آبان 1398
10:48
نمکی

مواد لازم برای تهیه کیک:

آرد سفید 2 لیوان

روغن 1 لیوان

شیر 1 لیوان

شکر 1 لیوان

تخم مرغ 3 عدد

بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

کیک-تولد


طرز تهیه و دستور آماده سازی کیک:

  • قبل از شروع به هر کاری، فر را در دمای حدود 175 درجه سانتیگراد گرم کنید. اگر فر شما خیلی داغ باشد کیک سوخته و خشک می‌شود؛ و اگر فر شما سرد باشد کیک تولد شما پف نخواهد کرد.
  • به دقیق بودن اندازه موادی که قرار است استفاده کنید خیلی دقت کنید؛ چرا که اگر از چیزی کم یا زیاد استفاده کنید کیکتان آن طور که می‌خواهید از آب در نخواهد آمد.
  • اگر کیک تولد شما قرار است رنگ روشنی داشته باشد و شکلاتی نیست، از قالب‌های روشن و براق استفاده کنید. قالب‌های تیره چون گرمای بیشتری به خود جذب می‌کنند باعث تیره شدن سریع رنگ کیک شما داخل فر می‌شوند
  1. کره و شکر را به مدت 5 دقیقه یه خوبی با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا یک مخلوط نرم و پف کرده بدست بیاید. سپس زرده‌های تخم مرغ را دانه دانه به این مخلوط اضافه کنید و خیلی خوب هم بزنید. در همین حین پودر وانیل را با باقی مواد داخل ظرف مخلوط کنید.
  2. آرد، بیکینگ پودر، و نمک را با هم مخلوط کرده و چندین باز به خوبی الک کنید تا هوا بگیرد و کیک تولد شما داخل فر به اندازه کافی پف کند.
  3. مخلوط‌های مرحله اول و دوم را با هم ترکیب کرده و شیر را به آن‌ها اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا مخلوط یکنواخت شود. اما این کار را زیاد انجام ندهید، چرا که بیکینگ پودر خاصیت خود را از دست می‌دهد.
  4. در یک ظرف دیگر، یک سوم (3/1) سفیده تخم مرغ‌ها را با کمی نمک مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا مخلوط پف کند. سپس آن را به ترکیب کیک که در مرحله 3 آماده کردید اضافه کنید و کمی هم بزنید. این کار باعث می‌شود رنگ کیک شما روشن و زیباتر شود.
  5. قالب کیک را چرب کرده و مواد را داخل آن بریزید. قالب پر از مواد را داخل فر که از قبل گرم کرده اید بگذارید. حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا کیک شما بپزد.
    برای اطمینان از پخته بودن کیک، یک خلال دندان را داخل کیک فرو کرده و خارج کنید. در صورتی که خلال دندان تمیز بماند و مواد کیک به آن نچسبیده باشد، کیک شما آماده است.
    نیم ساعت طول می‌کشد تا کیک شما بپزد.
  6. وقتی کیک داغ است آن را از قالب خارج نکنید، چون خورد خواهد شد. حدود 10 دقیقه قالب را در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود، سپس کیک را از قالب خارج کنید.
    اگر کیک شما داخل قالب خیلی سرد شد و به دیواره‌ها چسبید، می‌توانید قالب را دوباره کمی داغ کنید تا کیک جدا شود

نکات تکمیلی در مورد طرز تهیه کیک تولد

رای درست کردن کیک مواد اولیه را به دمای محیط برسونید.

– فر من برقیه اگه از فر گازی استفاده میکنید دما رو بین ۱۰_۲۰ درجه سانتی گراد بیشتر بذارین اما دمایی که گفته میشه باز به فر شما بستگی داره و باید قلق فر دستتون بیاد با چند بار امتحان کردن متوجه دما و مدت زمان پخت خواهید شد.(در مورد افزایش دمای فر گازی ممکنه برای همه فرها یکسان نباشه)

– یک ترازوی دیجیتال کوچک آشپزخونه و پیمانه های استاندارد آشپزی از لوازم مهمی هستند که اگه تصمیم دارید یه کیک خوب تهیه کنید حتما باید داشته باشید.

– همیشه زمان به همزدن تخم مرغ چندین بار همزن رو خاموش کنید و اطراف ظرف رو با کمک لیسک تمیز و داخل ظرف بریزین تا ذره ای از تخم مرغ بصورت هم نزده داخل کیک نباشه وگرنه با وجودی که از وانیل و یا اسانس استفاده میکنید باز کیک بوی تخم مرغ میگیره

– درِ فر رو قبل از ۳۰ دقیقه به هیچ عنوان باز نکنید.

– مواد کیک رو در همه جای قالب بصورت یکنواخت پخش کنید.

– همیشه کیک از اطراف قالب شروع به پختن میکنه تا به وسط کیک برسه که اگه قالب کوچک باشه چاره ای جز برآمدن کیک و گاهی ترک خوردگی نداره.اما در بعضی کیکها و بعضی قالبها ترک خوردن و برآمدگی طبیعیه مثل قالب میان تهی.چون هم از اطراف قالب هم وسط شروع به پخت شده.

– اگه مایکروفر درجه پخت کانوکشن داره که مثل فر عمل میکنه و مثل دستور دما رو تنظیم کنید.

منبع : darham.over


[ بازدید : 257 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نمک آباد است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]