طرز تهیه نان خامه ای خوشمزه با روش خانگی بی نظیر

شنبه 13 مهر 1398
14:51
نمکی



طرز تهیه نان خامه ای خوشمزه با روش خانگی بی نظیر

مواد لازم برای نان خامه ای

کره 50 گرم

شکر 1/2 قاشق چایخوری

آب 200 میلی لیتر

آرد 125 گرم

تخم مرغ 4 عدد

بیکینک پودر 1/8 قاشق چایخوری

وانیل 1/8 قاشق چایخوری

خامه قنادی 300 گرم


طرز تهیه شیرینی پرطرفدار نان خامه ای

کره ، شکر و آب را در ظرف مناسبی روی حرارت کم مدام هم میزنیم تا کره و شکر ذوب شوند و آب بجوشد. وقتی آب به نقطه جوش رسید و چند جوش ریز زد تمام آرد را به یکبارهاضافه کنید و خوب و تند تند هم بزنید.


تا خمیرش مثل حلوا در ظرف جمع شود . بعد از چند ثانیه از روی حرارت بردارید و در ظرف دیگر بریزیدو اجازه دهید تا خمیر 1 الی 2 ساعت کاملا خنک شود.


دقت کنید آرد از قبل 1 الی 2 بار الک شده باشد. در این مرحله از طرز تهیه شیرینی خامه ای فر را با حرارت 200 درجه سانتی گراد روشن کنید .چون موقع گذاشتن خمیر نان باید فر کاملا داغ شده باشد.


در ظرف دیگری تخم مرغ ها را با همزن دستی هم بزنید به طوری که از لختی در بیاید. خمیر آماده شده را با همزن برقی هم بزنید و بعد از کمی همزدن تخم مرغ ها را کم کم در چند مرحله به خمیر اضافه کنید تا کاملا جذب خمیر شوند.


و در هر مرحله حدود 3 الی 4 دقیقه تخم مرغ ها را با خمیر هم بزنید. خمیر آماده کاملا کشدار و براق میشود.


در مرحله آخر هم زدن خمیر هم بیکینک پودر و وانیل را اضافه کنید تا هم خمیر کمی پف کند و هم بوی بد تخم مرغ از خمیر گرفته شود. خمیر آماده شده را داخل قیف با ماسوره شکوفه بریزید .


کف سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر نان ها را با فشار قیف به اندازه یک گردو یا کمی بزرگتر داخل سینی با فاصله بچینید. اگر بخواهید نان خامه ای های بزرگتر درست کنید باید فشار بیشتری به قیف بدهید و یا از ماسوره بزرگتری استفاده کنید.


نان خامه ای باید به مدت نیم ساعت با دمای 200 درجه پخته شود و حجمش دو تا 3 برابر شود. نان خامه ای پخته شده باید پوک و توخالی باشد. بعد از سرد شدن ته نان ها را سوراخ کوچکی ایجاد کنید تا بتوانید خامه را داخل آن پر کنید.



در مرحله بعد باید خامه را آماده کنید به این شکل که خامه قنادی شیرین شده را در دمای محیط کمی نرم شود تا بتوان با همزن همش زد .


خامه قنادی را با دور تند همزن چنددقیقه هم بزنید تا فرم بگیرد و پف کند. خامه فرم گرفته شده را با کمک یک قیف و ماسوره که خیلی هم مهم نیست چه شکلی باشد داخل نان های سوراخ شده میریزیم درحدی که داخلش پر شود.


نان خامه ای های آماده شده را می توانید با شکلات کاکائو یا سفید ذوب شده تزیین کنید وحدود 1 تا 2 ساعت در یخچال نگه دارید تا خیسی خامه نانها را نرم کند و بعد نوش جان کنید.


اگر بخواهید از این نان در دسر ها استفاده کنید میتوانید هنگام آماده سازی خمیر کمی نمک به اندازه نصف قاشق چایخوری به آن اضافه کنید.اگر مثل دستور گفته شده عمل کنید نان خامه ای های شما عالی خواهد شد.


نکات تکمیلی در مورد نان خامه ای

نان خامه ای جزو کیک و شیرینی - شیرینی تر میباشد

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 40دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30دقیقه میباشد .

نان خامه ای را می توانید در وعده دسر - سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .


منبع : بلاگ.آشپزی


[ بازدید : 232 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نمک آباد است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]