چه چیزی باعث خیانت زن به همسرش می شود ؟ و چه باید کرد؟

جمعه 5 مهر 1398
16:04
نمکی

نتیجه تصویری برای ‪bosanmis qadin‬‏

تمام زوجین هنگام ازدواج با شوق و علاقه،‌ از ته قلب خود به یکدیگر اعلام تعهد می‌کنند و برای شروع یک زندگی موفق قدم بر می‌دارند. اما چه اتفاقی می‌افتد که با گذر زمان این تعهدهای قلبی و پیوندهای قدرتمند، دچار سستی می‌شوند؟ چرا زوجین به سمت خیانت سوق می‌یابند؟ دلایل اصلی بروز این عارضه تلخ چیست؟ با وجود مشاوره‌های قبل از ازدواج و توسعه آگاهی بخشی رسانه‌ها در زمینه پیشگیری از خیانت زن به همسرش ، روز به روز بر آمار خیانت‌ زوجین افزوده می‌شود. بر همه مسلم است که خیانت مرد به زن یا خیانت زن به همسرش ، یک اتفاق یکباره و بدون مقدمه نیست.


بدون شک، خیانت به دنبال شکل‌گیری برخی دلایل بروز می‌کند و ضعف‌ها، کمبودهای عاطفی و جنسی مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا در مردان یک مرد خیانت به همسر خود یا در زنان، یک زن خیانت زن به همسرش را متقاعد کند. در این مقاله بر آن شده‌ایم تا مهمترین ضعف‌ها و کمبودهای زوجین را مورد بررسی قرار دهیم و اصلی‌ترین دلایل بروز خیانت را به شما معرفی کنیم.

گرچه جدی گرفتن ردپای خیانت و نشانه‌های آن برای نداشتن ترس از خیانت و راهکارهای پیشگیری از آن لازمه مقابله با عارضه خیانت است، اما آگاهی از دلایل و ضعف‌های عاطفی و جنسی موثر در ایجاد خیانت، می‌تواند از بسیاری اشتباهات خطرآفرین زوجین در زندگی زناشویی جلوگیری کند. به طور کلی دلایل بروز خیانت زن به همسرش یا خیانت مرد به زن به ۴ دسته اصلی تقسیم می‌شوند.


نتیجه تصویری برای به گوشي همسرت سرك نكش


۱. ضعف‌ها و کمبودهای عاطفی مهم‌ترین دلیل خیانت زن به همسرش
برای خیانت همسر دلایل عاطفی بسیار زیادی وجود دارد، که کم توجهی به آن‌ها در ابتدای امر، موجب خیانت عاطفی و سپس خیانت جنسی زوجین می‌شود.

بیرنگ شدن روابط دوستانه و صمیمی
وقت نگذاشتن برای گفتگو و ضعف در ابراز احساسات یکی از دلایل دور شدن زن و مرد از یک‌دیگر است. چناچه زن یا شوهر از هم‌صحبتی و محبت سرشار همسر محروم باشد به راحتی با محبت و ابراز احساس یک جنس مخالف تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ممکن است برای تامین نیاز عاطفی خود دست به خیانت بزند. وقت گذاشتن برای یکدیگر، ابراز علاقه و افزایش محبت‌های کلامی راهی برای بهبود روابط سرد شده و در معرض خطر است.

بی‌توجهی و در اولویت قرار ندادن همسر
نبود توجه کافی و در اولویت قرار ندادن همسر، منجر می‌شود تا زن یا مرد برای جلب محبت به سراغ فرد دیگری برود. گاهی توجه بیش از حد به کار یا دوستان در مردان یا توجه بیش از اندازه به فرزندان، خانواده خود یا دوستان در زنان، منجر به خلاء عاطفی در آنان می‌گردد و مسیر خیانت را برای آنان توجیه‌پذیر می‌سازد. پس سعی کنید با توجه و محبت بیشتر به همسر خود و جلب رضایت او، مسیر خیانت همسر خود را مسدود کنید.

شک و بدبینی بیش از حد
تهمت‌های ناروا، نداشتن اعتماد به همسر و شک‌های بی‌دلیل اگر منجر به فروپاشی زندگی نگردد،‌ در دراز مدت بدون شک زمینه‌ساز خیانت می‌شود. تا زمانی که از خیانت همسر خویش اطمینان حاصل نکرده‌اید،‌ زندگی را به کام خود و همسرتان تلخ نکنید و او را به خیانت متهم ننمایید. کنترل‌های بیش از حد و شک‌های بی‌مورد، اعتماد میان زوجین را نابود می‌کند و می‌تواند باعث وسواس فکری و بیمارهای روحی در فرد گردد. اگر نمی‌توانید به همسر خود اعتماد کنید و از شک بی‌مورد رنج می‌برید، بهتر است به یک متخصص خانواده مراجعه نمایید.

اختلافات و ناسازگاری
ناتوانی در مقابله با مشکلات یکی از دلایل اصلی خیانت است. نبود آرامش و تفاهم، وجود مشکلات مالی، بحث‌ها و کشمکش‌های زیاد، نبود همراهی همسر و خانواده در حل مسائل مختلف باعث می‌شود تا مرد یا زن به جای حل مسئله، ‌به فرار از آن روی آورد و برای یافتن آرامش به سراغ ارتباط با فردی رود که با او احساس تفاهم و سازگاری می‌کند. این روابط که عمدتا با درد و دل و دریافت همدردی و ترحم آغاز می‌شود، نهایتا به خیانت‌های عاطفی و یا جنسی ختم می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق کافی است آرامش را در خانه حکم فرما کنید و با حمایت و قوت قلب دادن به همسر خود، او را در حل مسائل یاری دهید.


نتیجه تصویری برای ‪pessoa pedindo desculpa‬‏


خشم و عصبانیت شدید
گاهی شک زیاد به خیانت همسر یا مواجه شدن با خیانت واقعی او، باعث می‌شود تا شریک زندگی دچار حقارت، خشم و عصبانت گردد و برای جبران عدم تعهد همسر خود، دست به انتقام بزند. انتقام در برابر خیانت همسر، بدترین راه تسکین و رهایی از خشم است. از تکرار خطای همسر خویش دوری کنید و ‌به جای انتقام برای علت‌یابی و رفع دلیل بروز خیانت همسر خود، تلاش نمایید. بهتر است برای رهایی از خشم و حقارت پیش آمده از متخصصان خانواده کمک بگیرید.

تایید نشدن و کاهش عزت نفس
احساس تزلزل و بی‌ارزش بودن،‌ ترس از پیری، زیبا نبودن و بسیار از احساساتی که با عیب‌جویی، تحقیر، عدم تایید و تحسین شریک زندگی حاصل می‌شوند،‌ می‌توانند عزت نفس و اعتماد به نفس زن یا مرد را کاهش دهند. از این رو فرد برای کسب تایید و توجه افرادی غیر از همسرش، خود را در معرض اعتبار سنجی از سوی جنس مخالف قرار می‌دهد. این عامل هم در خیانت مرد به زن و هم در خیانت زن به همسرش شایع است. برای جلوگیری از کاهش عزت نفس همسر خود از عیب‌جویی و مقایسه او با دیگران دست بردارید و به اون اطمینان خاطر دهید که او همیشه بهترین و جذاب‌ترین شریک زندگی شما است.

دور بودن از همسر
امروزه بسیاری از زوج‌ها، روز و شب سخت کار می‌کنند تا بتوانند یک زندگی بهتر را بسازند. اما همین موضوع باعث می‌شود تا آنها برای مدت طولانی از هم جدا باشند و این موضوع برای روابط‌شان خوب نیست.هنگامی که یکی از زوجین برای مدت طولانی غایب است، شریک دیگر تنها می‌ماند و به مرور دچار احساس خلا عاطفی و جنسی می‌شود، از این رو برای مشغول کردن خود در بستر فضای مجازی یا اینترنت به برقراری ارتباط با افراد دیگر روی می‌آورد که می‌تواند منجر به خیانت عاطفی یا جنسی گردد.

در رشدتو بخوانید چگونه با فرزند عصبی خود رفتار کنم؟ | با عصبانیت فرزندم چه کنم ؟
1

۲. ضعف‌ها و کمبودهای جنسی یکی دیگر از دلایل مهم خیانت زن به شوهر
نیاز جنسی بخشی از واقعیت زندگی زناشویی است و نادیده گرفتن و کم توجهی به تامین آن‌ها، یکی از دلایل بروز خیانت مرد به زن یا خیانت زن به همسرش است.

عدم تامین نیازهای جنسی موجب خیانت زن به همسرش می شود
فشارهای جنسی و برآورده نشدن نیازهای جنسی مرد یا زن یکی از دلایل عمده خیانت‌های جنسی است. بارداری زن، دور بودن همسر، نبود روابط جنسی رضایت بخش و عدم تمایل شریک زندگی به برقراری رابطه جنسی می‌تواند زمینه‌ساز خیانت زن به همسرش و یا مرد به زن گردد. مشکلات سطحی با توجه و برنامه‌ریزی برای تامین نیازهای جنسی همسر قابل پیشگیری هستند اما در موارد بی میلی به برقراری رابطه جنسی، زوج درمانی و مراجعه به متخصص خانواده ضروری است.

برآورده نشدن انتظارات جنسی
گاهی مرد یا زن، انتظارات و رویاهای جنسی خاص خود دارند، اما رویاهای آنان توسط شریک زندگی‌شان برآورده نمی‌شود. از این رو فرد برای تجربه کردن رویاهای خود دست به خیانت می‌زند. انتظارات معقول معمولا با گفتگو دست‌یافتی می‌شوند اما چنانچه توقعات و انتظارات شما یا همسرتان معقول و قابل پذیرش نیست باید به متخصص خانواده مراجعه نمایید.

کم شدن هیجان روابط جنسی و روتین شدن آن
عادت کردن به یک رابطه ساده و بی‌هیجان می‌تواند مرد یا زن را برای تجربه هیجان بیشتر، به سمت خیانت هدایت کند. برای جلوگیری از یکنواختی کمی خلاقیت به خرج دهید، به ظاهر خود توجه کنید و به روابط خود تنوع ببخشید. ظاهر اتاق خواب خود را هر چند وقت یکبار تغییر دهید و محیط آن را هیجان‌انگیز و شاد کنید.

اعتیاد جنسی
اعتیاد به جلب توجه در میان جنس مخالف، داشتن انحراف جنسی در دوران مجردی و به دنبال آن ادامه یافتن این اعتیاد به دوران تاهل، علت خیانت برخی از افراد است. این موارد خاص به روانشناسی و اعتیاد درمانی نیاز دارند.

۳. ضعف در بلوغ فکری همسر
برخی از آسیب‌های روحی حل نشده، دیدگاه‌های غلط یا تجربیات تلخ خانوادگی یا فردی در گذشته، می‌تواند مانع از بلوغ فکری و رفتاری زوجین شود و این ضعف‌های شخصیتی و فکری با خیانت زن به همسرش و یا خیانت مرد به زن، خود را نمایان کند.

احساس قدرت،‌ خودخواهی و خودبرتربینی
فرد خودخواه ممکن است احساس کند که با دیگران تفاوت دارد و سزاوار انجام اعمال ویژه‌ای است که دیگران از انجام آن‌ها محروم هستند. او معتقد است که قوانین و چهارچوب‌های معمول برای او نباید اعمال شود، بنابراین خود را آزاد می‌بیند تا هر زمان که بخواهد، در خارج از رابطه اصلی خود با همسرش، خود را پاداش دهد. اعتماد به نفس کاذب و خودشیفتگی نیاز به مشاوره‌های روان‌شناختی و درمان دارد.

ضعف در تعهد و مسئولیت‌پذیری
جدی نگرفتن تعهد و مسئولیت‌پذیری در زندگی زناشویی، نداشتن تجربه کافی و بی‌توجهی به عواقب بی‌وفایی در زوجین جوان، یکی از دلایل خیانت‌های ماجراجویانه است. آگاهی بخشی، در میان گذاشتن توقعات و انتظارات و تعیین چهارچوب‌های رفتاری می‌تواند در افزایش تعهد و مسئولیت‌پذیری همسر موثر باشند.

دیدگاه‌های متفاوت نسبت به خیانت
تعریف متفاوت مرد یا زن از خیانت و نبود چهارچوب‌های رفتاری‌ مشترک میان آن‌ها منجر می‌شود تا فرد بر اساس دیدگاه خود بدون اینکه به عواقب عمل خود فکر کند، دست به خیانت بزند. گفتگو و دستیابی به یک چهارچوب رفتاری مشترک و تعیین مرزها می‌تواند دیدگاه‌های متفاوت زوجین را بهبود بخشد.

داشتن والدین خیانت‌کار
برخی از افراد که حداقل یکی از والدین‌شان خیانت را تجربه کرده است با بروز هر مشکل خود را همانند والدینشان تصور می‌کنند و دست به خیانت می‌زنند یا با ترس از تکرار تجربه تلخ والدین خود، دچار شک و بدبینی شدید می‌گردند که می‌تواند نهایتا به جدایی یا خیانت مرد به زن و یا خیانت زن به همسرش ختم شود. این تجارب تلخ و آسیب‌های درمان نشده نیاز به مراجعه به روانکاوی و بهبود دارند.

دوستی با افراد خیانت‌کار
یکی از دلایل خیانت زن به شوهر و یا مرد به زن این است که زن یا شوهر با دوستانی در ارتباط هستند که خیانت را تجربه کرده یا تجربه می‌کنند. تشویق و بسترسازی موقعیت خیانت توسط دوستان فرد، می‌تواند در شکل‌گیری خیانت زن به همسرش یا خیانت مرد به زن بسیار موثر باشد. بهترین دوست همسر خود باشید و با محبت و مهربانی، او را به خانه و خانواده جذب کنید تا از دوستان خود دور شود و از خطر خیانت در امان بماند.

آسیب‌های روحی و سوء رفتارهای عاطفی مربوط به کودکی
آسیب‌های عاطفی حل نشده، بی‌توجهی و کمبود محبت، سوء رفتار‌های عاطفی، سوء استفاده فیزیکی و جنسی در کودکی یا نوجوانی می‌تواند منجر به اختلالات عاطفی در بزرگسالی گردد. این افراد در زندگی زناشویی در جستجوی راهی برای التیام زخم‌های روحی و عاطفی خود هستند و اگر راه صحیح آن را نیابند، خود را با خیانت تسکین می‌دهند. بدون شک محبت، توجه و مشورت گرفتن از مشاور خانواده بهترین راه کمک به این افراد است.

در رشدتو بخوانید بازسازی روابط بعد از خیانت
۴. پایان دادن به زندگی زناشویی
عده‌ی نادری دلیل خیانت خود را پایان دادن به زندگی زناشویی خود اعلام می‌کنند. برخی از آن‌ها از طریق خیانت سعی در اعلام نارضایتی دارند و می‌خواهند از این طریق همسرشان را وادار به جدایی کنند. برخی دیگر نیز قبل از جدایی از طریق خیانت سعی در یافتن معشوقه جدید دارند و می‌خواهند تا وقتی که نسبت به انتخاب جدید خود مطمئن نشده‌اند، برای جدایی از همسر فعلی خود اقدام نکنند.

تمام دلایل ذکر شده در بالا، ریشه در سست شدن پیوندهای عاطفی و جنسی زوجین دارند و چنانچه زن و مرد لحظه‌ای از توجه و محبت به یکدیگر و تامین نیازهای همسر خود غافل نشوند، نه تنها خیانتی رخ نمی‌دهد بلکه زندگی زناشویی به فضای امن و اعتماد تبدیل می‌شود. گاهی فراموش کردن اهداف ازدواج و دور شدن از آن‌ها باعث بروز غفلت و دوری زوجین می‌شود. بهتر است به جای فکر کردن به خیانت مرد به زن یا خیانت زن به همسرش ، زمان خود را صرف حمایت و تعالی بخشیدن به یکدیگر کنید تا روز به روز با قوت روحی و جمسی بیشتری در راستای پیشرفت و موفقیت زندگی خود قدم بردارید.

منبع: رشدتو

[ بازدید : 247 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نمک آباد است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]